Leif Sörensen

Publikationen

  • Baier, M. J., Sörensen, L. und Schlüter, J. C. (2024) How successful is my DRT system? A review of different parameters to consider when developing flexible public transport systems. Transport Policy, https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2024.09.006.
  • Kersting, M., Bossert, A., Sörensen, L., Wacker, B. und Schlüter, J. C. (2021) Predicting effectiveness of countermeasures during the COVID-19 outbreak in South Africa using agent-based simulation, Humanities & Social Sciences Communication, https://doi.org/10.1057/s41599-021-00830-w.
  • Sörensen, L. und Schlüter, J. C. (2021) How do contract types and incentives influence driver behavior? - An analysis of the Kigali bus network, Humanities & Social Sciences Communication, https://doi.org/10.1057/s41599-021-00896-6.
  • Schlüter, J. C., Sörensen, L., Bossert, A., Kersting, M., Staab, W. und Wacker, B. (2021) Anticipating the impact of COVID19 and comorbidities on the South African healthcare system by agent-based simulations, Scientific Reports, https://doi.org/10.1038/s41598-021-86580-w.
  • Jokinen, J.-P., Sörensen, L. und Schlüter J. (2021) Public Transport in Low Density Areas, The Encyclopedia of Transportation, edited by Roger Vickerman, Elsevier, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-102671-7.10628-1
  • Schlüter, J. C., Sörensen, L., Simons, J. und Coetzee, J. (2021) Optimierung von Minibustaxiverkehren in Südafrika unter Einbindung von Geoinformationssystemen, Standort, https://doi.org/10.1007/s00548-020-00694-3.
  • Sörensen, L., Schlüter, J. C., Bossert, A. und Jokinen, J.-P. (2020) How much Flexibility does rural Public Transport need? – Implications of a fully flexible DRT system, Transport Policy, https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2020.09.005.
  • Schlüter, J., Frewer, M., Sörensen, L. und Coetzee, J. (2020) A stochastic prediction of minibus taxi driver behaviour, Humanities & Social Sciences Communication 7, 13. https://doi.org/10.1057/s41599-020-0508-2.
  • Lahner, J., Schlüter, J. und Sörensen, L. (2019) Digitalisierung im ÖPNV: vom Rufbus zu einem intelligenten nachfrageorientierten System im ländlichen Raum, Neues Archiv für Niedersachsen, II/2019, S.178-191.

Vorträge

  • Stambolie, E., Sörensen, L., Schlüter, J. C. (2024): Modelling Safety in Cape Town's transport system, Präsentation bei der International Transportation Economics Association (ITEA) Conference 2024 in Leeds, Großbritannien.
  • Sörensen, L. (2021): Digital Solutions for Resilience of Shared Public and Informal Transport Services, Präsentation beim 3rd Resilient Tanzania Summit im Julius Neyere Conference Center in Dar-Es-Salaam, Tansania.
  • Sörensen, L., Schlüter, J. C. (2019): Demand Responsive Transport in a Rural Region: Empirical Analysis of Customer Acceptance from a Real-Life Experiment in Central Germany, Präsentation bei der International Transportation Economics Association (ITEA) Conference 2019 in Paris, Frankreich.

Beruflicher Werdegang

  • Seit 2023: Wissenschaftlicher Mitarbeiter Hochschule für Angewandte Wissenschaft und Kunst (HAWK) in Holzminden
  • Seit 2021: Exist Gründerstipendium und SAB Technologiegründerstipendium für Ausgründungen aus der Wissenschaft als Gründer mit der syncc UG (haftungsbeschränkt) an der TU Dresden
  • 2020: Dozent PFH Göttingen
  • 2019-2020: Studentische Hilfskraft an der TU Dresden
  • 2018-2020: Stud. Hilfskraft Max-Planck-Institut für Selbstorganisation und Dynamik, Göttingen
  • 2018: Praktikum UNECE Genf, Schweiz
  • 2017-2018: Auslandssemester Waseda University Tokyo, Japan
  • 2016-2019: Studium International Economics Georg-August Universität Göttingen
  • 2015-2016: Praktikum KFW Entwicklungsbank Pretoria, Südafrika
  • 2012-2016: Studium Internationale Wirtschaft und Entwicklung Universität Bayreuth