Joaquin Veith
Kontakt:
Telefon: +49 5121 883-40176Fax: +49 5121 883-40177
E-Mail Kontaktformular
Raum: A 06 Spl. - Gebäude A (Samelson-Campus)
Sprechzeit: Mo. 10.30.-11.30
Homepage: https://www.uni-hildesheim.de/fb4/institute/imai/abteilungen/didaktik-der-mathematik-2/mitglieder/joaquin-veith/ Homepage
Tätigkeitsbereiche:
- Inst. für Mathematik und Angew. Informatik - Abteilung Didaktik der Mathematik 2 [Wiss. Angestellter]
- Institut für Mathematik und Angewandte Informatik [Wiss. Angestellter]
- Projekt Digital C@MPUS-le@rning [Projektmitarbeiter]
- Ständige Prüfungskommission Masterstudiengänge Lehramt (M.Ed. G/HR) [Stellvertreter Gruppe Wiss. Mitarb. (Stellv. WM) - FB 4]
Publikationen:
Mit Peer-Review:
- Exploring the Relationship Between Surface Features and Explaining Quality of YouTube Explanatory Videos
Bitzenbauer, P.; Höfler, S.; Veith, J.; Winkler, B.; Zenger, T.; Kulgemeyer, C.
Artikel, in: International Journal of Science and Mathematics Education, 2023 - Improving Early Optics Instruction Using a Phenomenological Approach: A Field Study
Fliegauf, K.; Sebald, J.; Veith, J.; Spiecker, H.; Bitzenbauer, P.
Artikel, in: Optics, 2022 - Assessing Engineering Students’ Conceptual Understanding of Introductory Quantum Optics
Bitzenbauer, P.; Veith, J.; Girnat, B.; Meyn, J.-P.
Artikel, in: Physics, 2022 - The World through My Eyes: Fostering Students’ Understanding of Basic Optics Concepts Related to Vision and Image Formation
Sebald, J.; Fliegauf, K.; Veith, J.; Spiecker, H.; Bitzenbauer, P.
Artikel, in: Physics, 2022 - The Role of affective learner characteristics for learning about abstract algebra: A multiple linear regression analysis
Veith, J.; Girnat, B.; Bitzenbauer, P.
Artikel, in: Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2022 - Exploring Learning Difficulties in Abstract Algebra: The Case of Group Theory
Veith, J.; Bitzenbauer, P.; Girnat, B.
Artikel, in: Education Sciences, 2022 - Teacher identity in science education - Results of an empirical study on first- and third-person narratives
Veith, J.; Bitzenbauer, P.; Meyn, J.-P.
Artikel, in: Journal of Physics: Conference Series, 2022 - Assessing Learners' Conceptual Understanding of Introductory Group Theory Using the CI²GT: Development and Analysis of a Concept Inventory
Veith, J.; Bitzenbauer, P.; Girnat, B.
Artikel, in: Education Sciences, 2022 - Towards Describing Student Learning of Abstract Algebra: Insights into Learners’ Cognitive Processes from an Acceptance Survey
Veith, J.; Bitzenbauer, P.; Girnat, B.
Artikel, in: Mathematics, 2022 - What Group Theory Can Do for You: From Magmas to Abstract Thinking in School Mathematics
Veith, J.; Bitzenbauer, P.
Artikel, in: Mathematics, 2022 - Two Challenging Concepts in Mathematics Education: Subject-Specific Thoughts on the Complex Unit and Angles
Veith, J.; Bitzenbauer, P.
Artikel, in: European Journal of Science and Mathematics Education, 2021
Sonstige:
- Zur Didaktik der Gruppentheorie - Studie im Mixed Methods Design nach dem Design-Based Research Paradigma
Veith, J.
Dissertationsschrift, Universitätsbibliothek Stiftung Universität Hildesheim - Teacher identity von MINT-Lehrkräften: Explorative Studie zur Selbst- und Fremdwahrnehmung
Bitzenbauer, P.; Veith, J.
Artikel, in: PhyDid B - Didaktik der Physik - Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2021 - Schritt für Schritt zum Staatsexamen Mathematik - Theorie und Praxis zur ersten Staatsprüfung Grund-, Mittel- und Realschullehramt
Veith, J.; Bitzenbauer, P. (2021)
Lehrbuch, Springer Spektrum
Vorträge:
- "Teacher identity von MINT-Lehrkräften und Bezugsnormen: Implikationen für die Lehrerausbildung" (PS) mit Philipp Bitzenbauer auf der GDM-Tagung 2021 (Leuphana Universität Lüneburg)
- "Teacher identity in science education" mit Philipp Bitzenbauer auf der GIREP-Tagung 2020
(University of Malta)