Dr. Cornelius Rüther
Publikationen
Zeitschriftenartikel:
- Rüther, C. und Rieck, J. (2024): A Bayesian Optimization Approach for Tuning a Grouping Genetic Algorithm for Solving Practically Oriented Pickup and Delivery Problems, Logistics 8(1), 14, doi.org/10.3390/logistics8010014.
- Rüther und Rieck (2022): Bundle Selection Approaches for Collaborative Practical-oriented Pickup and Delivery Problems, EURO Journal on Transportation and Logistics 11, 100087, doi.10.1016/j.ejtl.2022.100087.
- Rüther, C. und Rieck, J. (2020): Wie Kooperationen zur Gewinnsteigerung beitragen können, Die RELATION, Unimagazin Universität Hildesheim
Referierte Beiträge in Tagungsbänden:
- Rüther, C., Chamurally, S. und Rieck, J. (2022): An a-priori Parameter Selection Approach to Enhance the Performance of Genetic Algorithms Solving Pickup and Delivery Problems. Erscheint in Operations Research Proceedings 2021, Springer.
- Rüther, C., und Rieck, J. (2020): A Grouping Genetic Algorithm for Multi Depot Pickup and Delivery Problems with Time Windows and Heterogeneous Vehicle Fleets. Lecture Notes in Computer Science (LNCS), EvoCOP Proceedings 2020: European Conference on Evolutionary Computation in Combinatorial Optimization. Springer, Cham, S. 148-163, doi.10.1007/978-3-030-43680-3_10.
- Rüther, C. und Rieck, J. (2019): Collaborative Pickup and Delivery Problems with Time Windows and Heterogeneous Vehicles. INFORMS TSL 2019: INFORMS Transportation Science and Logistics Society Workshop. Wien, 3 Seiten.
- Busse, J., Rüther, C. und Rieck, J. (2018): Energy Cost-oriented Scheduling with Job Prioritization. IEEE Proceedings of the 5th International Conference on Systems and Informatics (ICSAI) 2018, doi.10.1109/ICSAI.2018.8599413.
- Meißner, K., Rüther, C., und Ambrosi, K. (2018): Detecting Changes in Statistics of Road Accidents to Enhance Road Safety. In: Kliewer, N., Ehmke, J. F. (eds.), Operations Research Proceedings 2017 (S. 67-72). Springer, Cham, doi.10.1007/978-3-319-89920-6_10.
- Behrens, D., Rüther, C. Schoormann, T., Hachmeister, T., Ambrosi, K. und Knackstedt, R. (2018): Effects of Constraints in Residential Demand-Side-Management Algorithms – A Simulation-Based Study. In: Kliewer, N., Ehmke, J. F. (eds.), Operations Research Proceedings 2017, S. 253-259. Springer, Cham, doi.10.1007/978-3-319-89920-6_35.
Monographie:
- Rüther, C. (2022): Tourenplanung von Speditionsunternehmen im Teilladungsverkehr mit Kundenzeitfenstern und heterogenem Fuhrpark: Modelle und Lösungsverfahren sowie Kooperationsmechanismen für kleine und mittelständische Speditionsunternehmen, Verlag Dr. Kovač, Hamburg, ISBN 978-3-339-13084.
Vorträge
- A Grouping Genetic Algorithm for Multi Depot Pickup and Delivery Problems with Time Windows and Heterogeneous Vehicle Fleets, EvoCOP 2020, Sevilla (online)
- Collaborative Pickup and Delivery Problems with Time Windows and Heterogeneous Vehicles, TSL Workshop 2019, Wien
- Ein heuristischer Ansatz zur Lösung kooperativer Pickup und Delivery Probleme mit Zeitfenstern und heterogenen Fahrzeugen, Doktoranden Workshop Nordost 2019, Wittenberg
- A Heuristic Approach for Collaborative Pickup and Delivery Problems with Time Windows and Heterogeneous Vehicles, OR 2018, Brüssel
- Subtours – Useful Helpers to Solve Travelling Salesman Problems, OR 2017, Berlin
Beruflicher Werdegang
- Seit Juni 2021: Systementwickler bei GVS Gesellschaft für Verkehrsberatung und Systemplanung mbH
- April 2015 - Mai 2021: Wissenschaftlicher Mitarbeiter an der Stiftung Universität Hildesheim am Institut für Betriebswirtschaft und Wirtschaftsinformatik, Abteilung BWL und Operations Research
- Okt. 2009 – März 2015: Studentische und wissenschaftliche Hilfskraft an der Leibniz Universität Hannover am Institut für Reine Mathematik und Institut für Angewandte Mathematik
- 2012 – 2014: Tutor für Einführungsintensivkurse in Mathematik an der Leibniz Universität Hannover (UniFit)
- Okt. 2005 – Jan. 2015: Diplomstudium der Mathematik mit Studienrichtung Rechnergestützte Wissenschaften an der Leibniz Universität Hannover