N/A

Tätigkeitsbereiche:

  • Institut für englische Sprache und Literatur [Wiss. Angestellte]

 

Research Interests

Bilingual Education (Immersion, CLIL - Content and Language Integrated Learning), TEFL (Teaching English as a Foreign Language)

 

Research Projects

Forschungsverbund "Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit" (2017-2020) Niedersächsisches Vorab

 

Short CV (Wissenschaftlicher Werdegang)

Seit 08/2017

  • Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Institut für englische Sprache und Literatur
  • Projektkoordination FLINK (Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten)

04/2017 - 07/2017                      

  • Tätigkeit als wissenschaftliche Hilfskraft
  • Projektkoordination SMILE (Studies on Multilingualism in Language Education)

04/2015 - 03/2017        

  • Master of Education: Stiftung Universität Hildesheim, Master Lehramt an Grundschulen, Englisch / Kunst

04/2015 -  03/2017                     

  • Tätigkeit als studentische Hilfskraft: Projektmitarbeit SMILE (Studies on Multilingualism in Language Education)

08/2013 -  03/2017                     

  • Tätigkeit als studentische Hilfskraft: Unterstützung bei Administration und Forschungsaufgaben bei Prof. Dr. Kristin Kersten

10/2011 -  09/2015                     

  • Bachelor of Arts: Stiftung Universität Hildesheim

 

Courses Taught

  • WiSe 2017/18: Introduction to CLIL/Immersion
  • WiSe 2018/19: Introduction to CLIL/Immersion

 

Publications

Bruhn, A.-C. (in prep.). Die Entwicklung sprachlicher und kognitiver Fähigkeiten in einsprachigen und bilingualen (Kindertagesstätten und) Grundschulen. Dissertationsprojekt, Universität Hildesheim.

Bruhn, A.-C., Böhnke, J., Ponto, K., Kersten, K. (in prep.). Operationalizing foreign language teaching strategies in primary school classrooms. 

Böhnke, J., Bruhn, A.-C. (2017). The Use of Scaffolding Techniques in Primary EFL Classrooms. Unpublished MA-Thesis. Hildesheim University.

Bruhn, A.-C. (2015). Developing an Observation Scheme – The Application and Operationalization of Selected Categories. Unpublished BA-Thesis. Hildesheim University.

 

Presentations

"Operationalizing teacher input: Empirical evidence on the effect of input on the L2 acquisition of young learners"
(with Prof. Dr. Kristin Kersten)
EUROSLA 2018 (Universität Münster)

"Comprehensible input and interaction in the primary classroom: Operationalizing foreign language teaching strategies as predictors for SLA"
(with Prof. Dr. Kristin Kersten)
Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik (Universität Hildesheim)


Certificate "Bilingual Teaching and Learning"

For more information on the certificate program, check out www.uni-hildesheim.de/zertifikat-bili