Logo of the University of Hildesheim
  • Login
  • Deutsch
  • English
  • Français

Admission

Search:
  • About us
    • Project
    • Team
    • Cooperations
      • Overview
      • Ain Shams University
      • Free University Bolzano
      • Masaryk University
      • Universidad Autónoma del Estado de México
    • Translanguaging
    • News-Archive
  • Events
    • Overview
    • International Projectband M.Ed.
    • TeacherTranslanguagingCamps
      • TeacherTranslanguagingCamps - Infos
      • 1. TeacherTranslanguagingCamp 2021
      • 2nd TeacherTranslanguagingCamp 2022
      • 3. TeacherTranslanguagingCamp 2023
      • 4. TeacherTranslanguagingCamp 2024
    • Intercultural Workshops
  • Internationalisation
    • Overview
    • Studies and Courses
    • Outgoings
      • Erfahrungsberichte
      • Financing options
      • Your stay abroad
      • Applications 2021
    • Incomings
      • Informationen zur Bewerbung für internationale Studierende
      • Erfahrungsberichte / Experience Reports
  • Media, Conference Talks & Publications
  • Login
  • Admission
Open menu
  • To the homepage
  • FB 3Fachbereich 3: Sprach- und Informationswissenschaften
  • TRANSLANG – Translanguaging in International Teacher Training
  • University of Hildesheim   ›  
  • Sprach- und Informationswiss.  ›  
  • Institute  ›  
  • Institut für deutsche Sprache und Literatur  ›  
  • [Translate to englisch:] Forschung & Lehre  ›  
  • TRANSLANG  ›  
  • About us  ›  
  • Translanguaging

Translanguaging

Professorin García steht vor einem Whiteboard und spricht über Translanguaging.

Prof. Ph.D. Ofelia García's Prof. Ph.D. Ofelia García's speaks about translanguaging at the Multilingualism & Diversity Lectures 2017.

 

 

The CUNY-New York State Initiative on Emergent Bilinguals (NYSIEB), a collaborative project between the Research Institute for the Study of Language in Urban Society (RISLUS) and the Ph.D. Program in Urban Education (funded by the New York State Education Department from 2011 to the present), offers many resources on translanguaging.

 

Literature about the topic

2020

Gantefort, Christoph; Maahs, Ina-Maria: Translanguaging Mehrsprachige Kompetenzen von Lernenden im Unterricht aktivieren und wertschätzen.

BiSS-Trägerkonsortium (Hrsg.): Leseverstehen kennt keine Sprachgrenzen. Kooperativ und mehrsprachig Texte verstehen.

2011

Celic, Christina; Seltzer, Kate:  TRANSLANGUAGING:  A CUNY-NYSIEB GUIDE FOR EDUCATORS.

Contact

Project leader
Prof. Dr. Elke Montanari
Prof. Dr. Barbara Schmidt-Thieme
Prof. Dr. Bettina Kluge

Scientific coordinator
Ilka Goldmann
translang(at)uni-hildesheim.de

Project manager
Petra Michaela Wegener
translang(at)uni-hildesheim.de

Stiftung Universität Hildesheim
Universitätsplatz 1
31141 Hildesheim


The TRANSLANG Team

Project Leaflet

  • Show content only
Visit us on facebook
Visit us on youtube
Visit us on instagram
To the beginning of the page
Logo of the University of Hildesheim Stiftung Universität Hildesheim
Copyright © 2025 Stiftung Universität Hildesheim
Last change:  1.11.2023
  • Legal notice
  • Datenschutz
  • Barrierefreiheit
  • Login
  • Admission
Show details Hide details
Necessary cookies
Imprint | Datapolicy