Logo of the University of Hildesheim
    • Deutsch
    • English
    • Français

    Admission

    Search:
    • About us
      • Project
      • Team
      • Cooperations
        • Overview
        • Ain Shams University
        • Free University Bolzano
        • Masaryk University
        • Universidad Autónoma del Estado de México
      • Translanguaging
      • News-Archive
    • Events
      • Overview
      • International Projectband M.Ed.
      • TeacherTranslanguagingCamps
        • TeacherTranslanguagingCamps - Infos
        • 1. TeacherTranslanguagingCamp 2021
        • 2nd TeacherTranslanguagingCamp 2022
        • 3. TeacherTranslanguagingCamp 2023
      • Intercultural Workshops
    • Internationalisation
      • Overview
      • Studies and Courses
      • Outgoings
        • Erfahrungsberichte
        • Financing options
        • Your stay abroad
        • Applications 2021
      • Incomings
        • Erfahrungsberichte / Experience Reports
    • Media, Conference Talks & Publications
    • Admission
    Open menu
    • To the homepage
    • FB 3Fachbereich 3: Sprach- und Informationswissenschaften
    • TRANSLANG – Translanguaging in International Teacher Training
    • University of Hildesheim   ›  
    • Sprach- und Informationswiss.  ›  
    • Institute  ›  
    • Institut für deutsche Sprache und Literatur  ›  
    • Forschung & Lehre  ›  
    • Projekte  ›  
    • TRANSLANG  ›  
    • About us  ›  
    • Translanguaging

    Translanguaging

    Professorin García steht vor einem Whiteboard und spricht über Translanguaging.

    Prof. Ph.D. Ofelia García's Prof. Ph.D. Ofelia García's speaks about translanguaging at the Multilingualism & Diversity Lectures 2017.

     

     

    The CUNY-New York State Initiative on Emergent Bilinguals (NYSIEB), a collaborative project between the Research Institute for the Study of Language in Urban Society (RISLUS) and the Ph.D. Program in Urban Education (funded by the New York State Education Department from 2011 to the present), offers many resources on translanguaging.

     

    Literature about the topic

    2020

    Gantefort, Christoph; Maahs, Ina-Maria: Translanguaging Mehrsprachige Kompetenzen von Lernenden im Unterricht aktivieren und wertschätzen.

    BiSS-Trägerkonsortium (Hrsg.): Leseverstehen kennt keine Sprachgrenzen. Kooperativ und mehrsprachig Texte verstehen.

    2011

    Celic, Christina; Seltzer, Kate:  TRANSLANGUAGING:  A CUNY-NYSIEB GUIDE FOR EDUCATORS.

    Contact

    Project leader
    Prof. Dr. Elke Montanari
    Prof. Dr. Barbara Schmidt-Thieme
    Prof. Dr. Bettina Kluge

    Scientific coordinator
    Dr. Janina M. Vernal Schmidt
    translang(at)uni-hildesheim.de

    Project manager
    Finja Schmalz
    translang(at)uni-hildesheim.de

    Stiftung Universität Hildesheim
    Universitätsplatz 1
    31141 Hildesheim


    The TRANSLANG Team


    Project Leaflet

    • Show content only
    Visit us on facebook
    Visit us on youtube
    Visit us on instagram
    To the beginning of the page
    Logo of the University of Hildesheim Stiftung Universität Hildesheim
    Copyright © 2023 Stiftung Universität Hildesheim
    Last change:  3.03.2023
    • Legal notice
    • Admission