The university computing center provides user accounts to all members of Hildesheim University and thus enables the use of a multitude of IT services using only one account. The university user account consists of two parts:
University user accounts are generally provided free of charge.
Please consider the following security notes:
Misuse of account data can lead to compromise of the university's IT systems, thus the computing center reserves the right to suspend user accounts to avert harm.
Users are obligated to regularly check the e-mail box associated with their user account.
The validity period of a university user account depends on the status group of the account.
Students, permanent staff, adjunct professors and guest students are issued a university user account automatically:
Externe Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter, Gastwissenschaftlerinnen und Gastwissenschaftler, Gaststudierende und sonstige externe Nutzerinnen oder Nutzer (z.B. Mitglieder anderer Hochschulen) müssen explizit einen Antrag auf Erteilung eines UNI-Accounts stellen. Dazu müssen sie das dazugehörige Antragsformular vollständig ausfüllen und im RZ-Servicebüro abgeben. In besonderen Fällen empfiehlt sich vor der Antragstellung eine Einzelfallberatung im RZ-Servicebüro zur Klärung ggf. notwendiger zusätzlicher Formalia.
Die Nutzer-Bescheinigung mit den Zugangsdaten wird nach Erteilung des UNI-Accounts auf dem Postweg an die im Antrag angegebene Adresse verschickt.
The following forms are available in the university intranet:
We collected information for new users on the "first steps" page.
There are a number of ways to access your account after you forgot your password.
Institutions and projects can apply to obtain non-personal accounts.
There is no reliable way to know - when in doubt, change your password. Just to be safe.
The following situations don't necessarily mean your account was hacked: