Fellow

Building D, Room D303

Universitätsplatz 1, 31141 Hildesheim

Email: priert(at)uni-hildesheim.de

 

 

 

Topic of the dissertation:

"The Focus of young people in the field of sustainability: Effectiveness of the systematic use of reflection phases in science education

The concept of Education for Sustainable Development (ESD) focuses on key future problems such as climate change or resource use. Taking into account economic, ecological, social and cultural aspects, a critical debate and an intra- and inter-generational fair decision-making should be examined. This is based on an extended understanding of the existing concept of evaluation competence, which also uses intuitive and habitual decision-making processes. In a field study, the effectiveness of a reflection on decisions shows that this reflection allows students to explore and create more concrete sustainability-relevant decisions.

 

Short Vita

Seit Februar 2019 Stipendiatin im Promotionskolleg „Unterrichtsforschung“ mit einer Betreuungstätigkeit während des Allgemeinen Schulpraktikums

Mai 2018 - Januar 2019 studentische (ab Mitte August wissenschaftliche) Hilfskraft in der Abteilung für Angewandte Erziehungswissenschaft im Rahmen der Betreuung von Studierenden im Allgemeinen Schulpraktikum

2016 - 2018 Masterstudium mit Erlangung des M. Ed. (Thema der Masterarbeit: „Das Nachhaltigkeitsverständnis von Lernenden“)

April 2016 – April 2018 Studentische Hilfskrafttätigkeiten

2013 - 2016 Bachelorstudium mit Erlangung des B. Sc. (Thema der Bachelorarbeit: „Stickstoffhaltige, organische Komplexbildner in niedersächsischen Fließgewässern“)