Christian Ackermann
Contact:
Telephone: 05121 - 883 40526email contact form
Room: SC.B.1.40
Consultation time: nach Vereinbarung
Homepage: https://www.uni-hildesheim.de/fb4/institute/bwl/betriebswirtschaft-und-operations-research/mitglieder/wiss-angestellte/christian-ackermann/ Homepage
Fields of work:
- Inst. für Betriebswirtschaft und Wirtschaftsinformatik - Abteilung Betriebswirtschaft und Operations Research [Academic Staff]
Publikationen
Referierte Beiträge in Fachzeitschriften und in JOURQUAL-gelisteten Sammelbänden:
- Ackermann, C. und Rieck, J. (2025): Multiple Plan Approach for a Dynamic Dial-a-Ride Problem. OR Spectrum. doi.org/10.1007/s00291-025-00809-y.
- Ackermann, C. und Rieck, J. (2023): A Novel Repositioning Approach and Analysis for Dynamic Ride-Hailing Problems, EURO Journal on Transportation and Logistics 12, 100109, doi.org/10.1016/j.ejtl.2023.100109.
- Ackermann, C., Hahne, F. und Rieck, J. (2022): Matching and Scheduling of Student-Company-Talks for a University IT-Speed Dating Event, Operations Research Forum 3: 42 (29 Seiten), doi.10.1007/s43069-022-00144-w.
- Ackermann, C. und Rieck, J. (2022): New Optimization Guidance for Dynamic Dial-a-Ride Problems. In: Trautmann, N., Gnägi, M. (eds.) Operations Research Proceedings 2021. Springer, Cham, 283-288. doi.org/10.1007/978-3-031-08623-6_45.
Referierte Beiträge in Tagungsbänden:
- Ackermann, C. und Rieck, J. (2022): A Novel Repositioning Strategy for Ride-Hailing Problems, 12th DIMACS Implementation Challenge: Vehicle Routing Problems, Paper und Video online.