Ann-Christin Bruhn

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Room: LN 112 - Neubau Bühler-Campus
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Homepage: http://www.uni-hildesheim.de/fb3/institute/institut-fuer-englische-sprache-und-literatur/team/ann-christin-bruhn/ Homepage

Fields of work:

  • Institut für englische Sprache und Literatur [Academic Staff]

 

Research Interests

Instructed Second Language Acquisition, TEFL (Teaching English as a Foreign Language), Bilingual Education (Immersion, CLIL - Content and Language Integrated Learning), Multilingualism

 

Research Projects

Forschungsverbund "Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit" (2017-2021) Niedersächsisches Vorab

 

Short CV (Wissenschaftlicher Werdegang)

Seit 08/2017

04/2017 - 07/2017                      

04/2015 - 03/2017        

04/2015 -  03/2017                     

08/2013 -  03/2017                     

10/2011 -  09/2015                     

 

Courses Taught

 

Publications

Bruhn, A.-C. (in prep.). Die Entwicklung sprachlicher und kognitiver Fähigkeiten in einsprachigen und bilingualen (Kindertagesstätten und) Grundschulen. Dissertationsprojekt, Universität Hildesheim.

Kersten, K. , Bruhn, A.-C., Schriek, J., Ponto, K., Böhnke, J., Greve, W. (in prep.). Operationalizing foreign language teaching strategies in primary school classrooms. 

Bruhn, A.-C, Ponto, K., Kersten, K. (2021). Fremdsprachenlernen in inklusiven Kontexten (FLINK). In C. Bätge, P. Cloos, F. Gerstenberg, K. Riechers (Hrsg.), Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge. Weinheim: Beltz Juventa, 32-34.

Gerstenberg, F., Riechers, K., Bruhn, A.-C, Folta-Schoofs, K., Haude, C., Miller, L. Bätge, C., Cloos, P. (2021). Within Limits? Multidisziplinär forschen im Kontext der Frage nach einer Inklusiven Bildungsforschung der frühen Kindheit. In C. Bätge, P. Cloos, F. Gerstenberg, K. Riechers (Hrsg.), Inklusive Bildungsforschung der frühen Kindheit. Empirische Perspektiven und multidisziplinäre Zugänge. Weinheim: Beltz Juventa, 115-149.

Kersten, K., Bruhn, A.-C., Ponto, K., Böhnke, J., Greve, W. (2018). Teacher Input Observation Scheme (TIOS). Studies on Multilingualism in Language Education, 4, Hildesheim University. DOI: 10.13140/RG.2.2.22467.35368.

Böhnke, J., Bruhn, A.-C. (2017). The Use of Scaffolding Techniques in Primary EFL Classrooms. Unpublished MA-Thesis. Hildesheim University.

Bruhn, A.-C. (2015). Developing an Observation Scheme – The Application and Operationalization of Selected Categories. Unpublished BA-Thesis. Hildesheim University.

 

Presentations

"Type of L2 Instruction Predicts Young Learners’ L2 Lexical and Grammar Comprehension."
(A.-C. Bruhn, K. Ponto, K. Kersten)
AAAL 2021 (Virtual Conference)

"Die Entwicklung des sprachlichen Selbstkonzepts von einsprachigen Lernern und Herkunftssprechern in monolingualen und bilingualen Lernumgebungen"
(A.-C. Bruhn, K. Kersten, W. Greve)
DGFF 2019 (Universität Würzburg)

"The effect of L2 input and cognitively stimulating tasks on second language acquisition"
(K. Kersten, A.-C. Bruhn)
EuroSLA 2019 (Lund University)

"Videografie von sprachlichem Input im Fremdsprachenunterricht und im bilingualen Unterricht: Ein Beobachtungsinstrument"
(K. Kersten, A.-C. Bruhn, W. Greve)
Videografie in der Lehrer_innenbildung (Centrum für Lehrerbildung und Bildungsforschung, Universität Hildesheim)

"Kognitive Fähigkeiten in zweisprachigen Kitas und Schulen"
(K. Kersten, A.-C. Bruhn, A. Wegner)
Fachtagung Gelebte Mehrsprachigkeit in Krippen, Kitas und Schulen (didacta, Köln, FMKS)

"Operationalizing teacher input: Empirical evidence on the effect of input on the L2 acquisition of young learners"
(A.-C. Bruhn, K. Kersten)
EuroSLA 2018 (Universität Münster)

"Comprehensible input and interaction in the primary classroom: Operationalizing foreign language teaching strategies as predictors for SLA"
(K. Kersten, A.-C. Bruhn)
Niedersächsisches Kolloquium der Fremdsprachendidaktik (Universität Hildesheim)

 

Certificate "Bilingual Teaching and Learning"

For more information on the certificate program, check out www.uni-hildesheim.de/zertifikat-bili

 

Institut für englische Sprache und Literatur

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